ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βραδινή έξοδος και αλκοόλ! Τι πρέπει να προσέξετε !

Το αλκοόλ είναι δυστυχώς αναπόσπαστο κομμάτι της βραδινής μας διασκέδασης και σε συνδυασμό με τα σνακ που το συνοδεύουμε μπορεί να είναι ο λόγος που θα αυξηθεί το βάρος μας και πιο συγκεκριμένα το κοιλιακό λίπος κατακόρυφα. Πρέπει να προσέχουμε επομένως τι να επιλέξουμε να καταναλώσουμε με το ποτό μας και πώς να αποφύγουμε τους πειρασμούς με τους οποίους συνοδεύονται συνήθως.

Αρχικά, είναι πολύ σημαντικό να καταναλώσουμε κάτι πριν την έξοδό μας έτσι ώστε να μπορούμε να είμαστε επιλεκτικοί στα συνοδευτικά που μας προσφέρουν. Ο ρόλος του γεύματος πριν την έξοδο έχει στόχο να μας προσφέρει κορεσμό, έτσι ώστε να μην καταφύγουμε σε αλατισμένα και λιπαρά σνακ προσπαθώντας να κατευνάσουμε την πείνα μας και να συμβάλλει στην αργή απορρόφηση του αλκοόλ, διότι η κατανάλωσή του με άδειο στομάχι στρεσάρει τον οργανισμό και κυρίως το ήπαρ και μπορεί να προκαλέσει ζάλη και αδυναμία.

Το γεύμα αυτό πρέπει να περιέχει λιπαρά σε μέτρια ποσότητα, που περιέχονται σε τρόφιμα όπως το ελαιόλαδο, τα γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά, το αβοκάντο, οι ανάλατοι ξηροί καρποί και τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός.

Μπορεί να είναι μία σαλάτα με λαχανικά εποχής ,1 κ.σ. ελαιόλαδο και 40 γρ. τυρί φέτα ή εναλλακτικά μία φέτα ψωμί ολικής άλεσης με μία 1 κ.σ. κατίκι ή τυρί cottage, σολομό και μαρούλι.

Εφ’ όσον φροντίσουμε το γεύμα μας πριν την έξοδό μας, θα περιορίσουμε την κατανάλωση σνακ που θα μας προσφέρουν περισσότερες θερμίδες από ότι το ίδιο το ποτό. Οι καλύτερες επιλογές είναι τα λαχανικά (αγγουράκι, καρότο), οι ελιές και οι ξηροί καρποί, όχι όμως οι πολύ αλατισμένοι. Αν τα συνοδευτικά σας είναι ποπ κορν και πατατάκια, που περιέχουν υψηλή ποσότητα αλατιού και κορεσμένων λιπαρών, ζητήστε αν υπάρχουν ξηροί καρποί, στικς λαχανικών ή ελιές που μπορούν να σας προσφέρουν.

Αν η έξοδός σας διαρκέσει αρκετές ώρες και νιώσετε να πεινάτε ξανά, το καλύτερο είναι να προτιμήσετε ένα σουβλάκι κοτόπουλο ή χοιρινό με λαχανικά χωρίς συνοδευτικά, όπως λευκό ψωμάκι ή πίτα και λιπαρές σως ή μία σαλάτα πλούσια σε λαχανικά που θα σας ενυδατώσουν και χωρίς σως με βάση τη μαγιονέζα και λιπαρά τυριά (π.χ. gouda τριμμένο).

Καταναλώστε άφθονο νερό, διότι το αλκοόλ προκαλεί αφυδάτωση στον οργανισμό και σε αυτό οφείλεται κυρίως ο πονοκέφαλος που μας βασανίζει μετά το τέλος της βραδιάς.

Αγγελική Σιώζιου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
DietSystem Coach